Weleda

Het verhaal van Weleda begint in 1921 in Zwitserland. Dr. Rudolf Steiner, filosoof en natuurwetenschapper en de Nederlandse vrouwenarts Dr. Ita Wegman richten samen Weleda op. Aan de basis ligt de antroposofie. Antroposofie staat voor het holistische uitgangspunt dat lichaam, geest en ziel verbonden zijn met de rest van de wereld. Dr. Steiner en zijn team begrepen toen al dat het menselijk lichaam beschikt over het vermogen om zichzelf te helen. Soms kan het echter wel wat hulp gebruiken. Daarom ontwikkelden zij en compleet gezondheidsprogramma met geneesmiddelen en verzorgingsproducten op basis van natuurlijke ingrediënten om het lichaam te ondersteunen. Er werden biodynamische tuinen aangelegd waar op duurzame wijze de nodige natuurlijke grondstoffen werden geteeld.

Nu, ruim 90 jaar later, is Weleda wereldwijd bekend, maar aan de essentie is niet zoveel veranderd. Weleda werkt nog steeds met natuurlijke ingrediënten die op duurzame wijze worden geteeld en verwerkt. Het hoogste doel is nog altijd de gezondheid en het welzijn van mens en natuur en dat weerspiegelt zich in de kwaliteit en puurheid van de producten.

Het is de missie van Weleda om de natuur bij ons terug te brengen. Al sinds 1921 doet Weleda alles om de natuur beter te begrijpen en te benutten. Om producten te ontwikkelen met 100% natuurlijke ingrediënten. Duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid zijn vanzelfsprekende waarden. Weleda staat voor biologische teelt, eerlijke handel en milieuvriendelijke productiemethoden. En boven alles staan ze voor de natuur. Omdat de natuur weet wat het beste voor ons is.

Voor Weleda is duurzaamheid geen trend. Al sinds de oprichting is het een van de belangrijkste beleidsprincipes. Bij alles wat Weleda onderneemt proberen ze de harmonie tussen mens en natuur zoveel mogelijk te bewaken. Daarom gaan ze tot het uiterste om het leefmilieu en de biodiversiteit te beschermen en te respecteren (ecologische duurzaamheid), om werknemers partners en gemeenschappen eerlijk te behandelen en te belonen (sociale duurzaamheid) en om op een ethische manier te werk te gaan bij de commerciële activiteiten (economische duurzaamheid). Deze drie pijlers vormen de fundamenten van het beleid en liggen aan de basis van wie Weleda is en wat Weleda doet.

Alle producten van Weleda dragen het Natrue-keurmerk.

Skin Food Voedende Nachtcrème- 40ml

Nachtcrème die de natuurlijke celvernieuwing stimuleert, de huid intensief voedt en hydrateert.
Voor de normale tot droge huid.

€17,99

 

Shower Bar Geranium + Litsea Cubeba 75g

Opwekkende, verfrissende en verzorgende vaste douchegel

€6,99

 

Shower Bar Lavender + Vetiver 75g

Ontspannende, kalmerende en verzorgende vaste douchegel

€6,99

 

Shower Bar Ginger + Petitgrain 75g

Activerende, verfrissende en verzorgende vaste douchegel

€6,99

 

Baby Calendula Liniment Reinigingsmelk 400ml

Uiterst milde reiniging van de babybilletjes

€13,99

 

Aroma Shower Energy 200ml

Milde douchegel met een activerende geur

€6,99

 

Vijgencactus 24h Hydraterende Gezichtscrème 30ml

Hydrateert de normale tot droge huid intensief

€14,49

 

Zuiverende Reinigingsgel 100ml

Intensieve maar milde reiniging voor de onzuivere huid

€12,99

 

Milde Reinigingsmousse 150ml

Verfrissende, hydraterende en intensief reinigende reinigingsmousse

€12,99

 

Arnica Sport Douchegel 200ml

Milde douchegel die nieuwe energie geeft na het sporten

€6,99

 

Baby Sensitive Witte Malva Gezichtscrème 50ml

Parfumvrije crème voor een intensieve verzorging van de babyhuid

€14,99

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »